Automobilski brendovi koji godinama drže tron potrudili su se da ponude kupcima novu vrstu automobila koja bitno odudara od onog na što smo do sada navikli. Ta softversko-mehanički-digitalna kombinacija koja se proteklih godina ispitivala i dotjerivala na prestižnim natjecanjima Formule 1 i WRC-a donijela je pravu revoluciju u pogledu voznih karakteristika skupljih automobila. Takvi spojevi digitalizacije i mehanike rezultirali su spajanjem donedavno nespojivih i nemoguće ostvarivih kombinacija.
Npr, još donedavno bilo je nezamislivo da jedna velika i teška limuzina bude udobna a s druge strane vozljiva i dinamička pri brzoj vožnji kratkim i oštrim zavojima na maksimalnom broju okretaja. Danas je to moguće. Osobno niti sam ne razumijem kako mehanički sklopovi poput raznih vilica, amortizera, šarafa, sponi ili stabilizatora na donjem postroju trenutno odgovaraju na impulse koje im šalju softveri koji pak prate promijene u tisućinkama i isto tom brzinom mijenjaju parametre. Promijene podloge pri brzim vožnjama su velike i mnogobrojne pa tako i prilagodbe mehaničkih sklopova. Njih tisuće na malim prostorima, gibanja i prilagodba mehaničkih sklopova su enormne ali sve radi i funkcionira. Kada sam se raspitivao kod osoba vezanih uz svijet automobila nisam dobio konkretne odgovore. Naime, njima je to potpuna nepoznanica. Ok.
Novi Volvo S 90 vrhunska je limuzina koja izvana i iznutra izgleda perfektno, moćno, aristokratski i bogato. O sigurnosnim komponentama ne treba trošiti riječi jer je Volvo po tom pitanju lider u cijelom svijetu. Njihova namjera da do 2020 godine naprave automobil u kojem putnici više neće moći izgubiti život ili biti teže ozlijeđeni je vrlo blizu realizacije. Već sada pri frontalnim sudarima motori Volva odlaze u trenu ispod karoserije a blatobrani i kompletan prednji ovjes sklapa se prema sredini i tako čuva od ozljeda putnike na prednjim sjedalima za koje je utvrđeno da upravo od pomicanja motora prema natrag zadobivaju teške povrede donjih ekstremiteta kod jačih frontalnih sudara.
Ako vozite Volva polako on ima odlike velike tihe limuzine, premda, mora se priznati 2,2 D i nije najtiši proizvod na tržištu. Npr, Mazdin diesel je tiši i uglađeniji. Ako Volva vozite brzo u modu "sport" odlično se ponaša u zavojima skoro poput manjih lakših automobila. Ako ga vozite totalno na nož tako da naprosto osjetite kako se kidaju fine mekane niskoprofilne gume onda je Volvo malo pretežak i u jednom trenutku težina prevlada i situacija postaje delikatna. Ja sam testirao verziju s pogonom na sva četiri kotača pa je granica mogućeg znatno podignuta. Prebaciti tu granicu vrlo je teško i običnom vozaču gotovo nemoguće. Ali kada se prebaci osjeti se težina i Volvo počinje klizati bočno sa sva četiri kotača i gotovo ga je nemoguće iskontrolirati brzim kratkim oduzimanjem gasa i kratkim munjevitim kontrama volana. Jednostavno treba pričekati da se sam vrati u ravnotežu ako za to ima prostora na asfaltu. Pri tome naginjanja karoserije nema već samo osjećaj težine koja prevladava u tom ekstremnom trenutku.
Ako bih ga usporedio s novom Mercedes E klasom vozljivost i dinamika su na Mercedesovoj stani. Mercedes je malo lakši a to se odmah i osjeti. Najveći neprijatelj dobre dinamike automobila je upravo njegova težina. Što je auto lakši on je upravljiviji, dinamičniji i vozljiviji u svakom trenutku od onih teških koji se cijelo vrijeme neprekidno bave samo sa svojom težinom.
U serijskoj opremi sjedala su presvučena finom kožom te djelomično na struju. Gadgeti i digitalna ponuda je velika i sveobuhvatna. Jedna od njih koja oduševljava je Launch control. To je startanje automobila poput mlaznih aviona ili slično kao ispaljivanje iz katapulta. Naravno ta tehnologija se već godinama primjenjuje u Formuli 1 i na drugim automobilskim natjecanjima a služi u svrhu najboljeg startanja iz mjesta. Pri uključenom Launch Controlu samo stisnete gas do kraja a kočnicu držite jako stisnutom. Kada okretaji dođu do maksimuma puštate naglo kočnicu i polijetanje je zagarantirano. Udarac naslonjača u leđa je jak a ubrzanje maksimalno. Gume niti za milimetar ne prokliznu ili zacvile. Toga nema. Jednostavno samo silovit pomak naprijed. Fantastično. Izvlači vam osmijeh na lice i poklič oduševljenja.
Prvi na svijetu, Volvo ima Run-off road sustav s upravljačkom asistencijom koja posjeduje tehnologiju koja djeluje i pri većim brzinama te pazi da automobil ne prijeđe traku ili skrene s ruba ceste. Sustav će umjesto vozača utjecati na upravljač te vratiti auto na siguran put.
S90 detektira pješake, bicikliste, ali po prvi puta u povijesti automobila i velike životinje. Upozorit će vas na opasnost, a ako je potrebno i kočiti, čak i u mraku. Može procijeniti postoji li opasnost od sudara, čak i ako se približavate vozilu koje se usporeno kreće ili stoji ispred Vas.
Početna cijena Volva S 90 je 54 000 eura s kožom, prednjim pogonom, automatskom getribom i diesel motorom od 190 konjskih snaga. Od kada su Kinezi kupili Volva on grabi u dobrom smjeru dapače odličnom. Nisu to više sigurni anemični automobili koji putuju od točke A do točke B. Sada je to nešto drugo što ga ozbiljno repozicionira u poretku najboljih. Po voznim karakteristikama u trojci Mercedes BMW i Audi sada najviše zaostaje Audi jer njihov prednji pogon i dalje vuče automobil nosom prema van a težina motora prebacuje se preko prednje osovine. Ali imaju i oni svoj quattro pogon koji je sasvim druga priča.
via : http://zumzumauto.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment